شکستن رکورد جهانی شطرنج توسط نابغه شش ساله ساکن دبی

ویرسن جین، دانش آموز شش ساله هندی ساکن در دبی، 49 پازل شطرنج را در یک دقیقه و 30 ثانیه به صورت آنلاین حل کرد و اسم او در کتاب رکوردهای بین المللی به عنوان "بیشترین پازل حل شده توسط کم سن ترین کودک" ثبت شد.
متن خبر

به گزارش کیوسک امارات (سایت فارسی زبانان امارات)، این دانش آموز شش ساله ساکن در دبی و اعجوبه هندی عاشق بازی شطرنج، برنده مسابقات بسیاری در هند، امریکا و امارات شده است.

جین که بازی شطرنج را از سه سالگی آغاز کرده است، در آکادمی استاد بزرگ شطرنج توسط استاد بزرگ هاریداس و برای جام شطرنج امارات توسط مربی تانوش آموزش داده شده است.

او به خاطر سرعت رعدآسای خود در حل پازل معروف است. مادرش اولین کسی بود که متوجه اشتیاق او به شطرنج شد. پس از آن با خانواده و بستگانش که همگی به این بازی علاقه دارند، شطرنج بازی می کرد.

پدر و مادرش با دیدن برتری پسرشان در این بازی از سنین جوانی، او را تشویق کردند که یاد بگیرد و به دیگران الهام بخشد.

ویرسن اخیرا در رده زیر 18 سال در مسابقات شطرنج جام امارات قهرمان شد و نایب اول مسابقات بین المللی املا ISB 2021 شد و چندین دور در سطوح مقدماتی، منطقه ای و بین المللی برنده شد.

او برنده مسابقه رویال اسپلینگ بی 2021 در سطح امارات شده است و ماه گذشته در یک چالش خواندن که توسط برنامه خواندن Browzly سازماندهی شده بود، جوانترین فردی شد که طی دو ماه 7540 صفحه را خواند.

او عنوان "بیشترین خواننده در رده 5-7 سال" را در چالش خواندن تابستانی Browzly 2021 به دست آورد. او تا کنون بیش از 300 کتاب خوانده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

کد خبر: 8822

https://uaekiosk.com/node/8822

میانگین: 5 (1 رای دادن)

افزودن دیدگاه جدید